קומונה
שכחתי סיסמה

ברטר - קומונה > מאמרים > ברטר בין אישי

ברטר בין אישי

ברטר בין אישי
סחר חליפין הוא שיטת מסחר המבוססת בעיקר על אמון חברתי וקיימת עוד מימי קדם בהם אנשים היו מחליפים מוצרים שייצרו, צדו, ומצאו תמורת סחורות טובות יותר. אך עולם הסחר מסוג זה השתנה לא מעט עם השנים וקיימת כיוםתחושה שברטר מבוצע בעיקר בין חברות גדולות אשר רוצות מצד אחד להעביר עודפים או מוצרים שונים הלאה, ומצד אחר לקבל מוצרים שחסרים להם במלאי.

היתרונות של סחר מסוג זה רבים ומגוונים, בראש ובראשונה אין שום העברה של כסף או שימוש במטבע כלשהוא, המוצר הוא בעצם המטבע, ובמקרה כזה ההפסדים הם יחסית קטנים, נכון שיש מצב בו המוצר שנחתם בתמורה לעסקה לא תמיד יהיה לראות עיני הלקוח, אבל גם שם תמיד יש מקום להמקחות עד להשגת הברטר המבוקש.

בעולם המדייה המהיר היום יש כמה וכמה סגננות של ברטר בין אישי, וכיום הוא הצטמצם אפילו לעסקאות בין שני בני אדם בלבד, שני נותנתי שירות אשר מציעים מזמנם תמורת זמנו של האחר,שני הצדדים מרווחים ולומדים להתנסות בעולמות חדשים, נניח ותמיד שקלת ללמוד תופים - אך עצם הקנייה של המוצר היא מאוד יקרה, ובמידה ולא תאהב את הסגנון ? מה אז ?

בשביל מקרים כאלו קיים ברטר בין אישי, בו תוכל/י להתנסות בשיעור תופים אצל חבר או אדם הציע שיעור בתמורה לשעה מזמנך, ובמידה וזה היה שיעור מצוין לא תהיה שום התלבטות בנוגע לקניית המערכת עצמה! זו דוגמא אחת מני רבים בהן השימוש בסחר כזה יכול להועיל.

קיימת נטייה או סוג של מיתוס לחשוב שבעסקת ברטר בין אישי תמיד יהיה מפסיד ומנצח, אבל עסקת ברטר קלאסית בה אתה מוכר משהו תמורת משהו שאתה באמת רוצה, רמת הסינון שלך היא גבוהה ולכן בתור נותן שירות לא תתפשר ותבחר במציע הכי אטרקטיבי לתמורה שתציע, לכן אין כל חשש להפסיד או לצאת לא מרוצה, כי הבחירה בטיב המוצר או השירות המוצע היא לחלוטין בידיים של מציע השירות הנגדי.

למה כדאי לבצע עסקאות ברטר ? זה פשוט עובד. ברחבי העולם מאז שנות השלושים של המאה הקודמת עשרות אלפי חברות ועסקים מבצעים חלק מפעילותם העסקית באמצעות ברטר ממוסד, כולם עושים זאת על מנת להגדיל את הפעילות העסקית ולחסוך בהוצאות, מאחר ולא נמצאה דרך אחרת לממש את כל הפוטנציאל העסקי.